Kako lideri kreiraju sigurno poslovno okruženje?

Bez autora
Jun 28 2023

Bez psihološke sigurnosti nemoguće je imati poverenje, dvosmernu komunikaciju i produktivnu saradnju. Bez toga nema motivisanja tima na napredovanje u postizanju ciljeva.

Ukratko, nema uspeha bez sigurnog okruženja.

Kako izgleda psihološka sigurnost na radu?

Amy Edmondson definiše psihološku sigurnost na radu kao zajedničko očekivanje da niko neće biti "kažnjen" ili "osuđen" zbog toga što je pružio povratne informacije, postavio pitanja ili iskazao zabrinutosti. To je i uveravanje kako je u redu tražiti podršku kada je to potrebno. Na radnom mestu, ovo izgleda kao da ljudi izražavaju svoje potrebe, otvoreno se ne slažu, daju kritične povratne informacije – čak i nadređenima – i rešavaju povremene greške i nesporazume bez neprijatnosti odbijanja ili preteranih posledica.

U dvogodišnjem istraživanju, Google je otkrio kako je psihološka sigurnost – više od bilo koje druge specifične veštine, talenta ili osobine – ključna za izgradnju timova visokih performansi. Iako je za postizanje rezultata svakako potreban napor cele organizacije, stvaranje kulture psihološke sigurnosti ključno je za sve vrste dobrih stvari – među kojima su inovacije, agilnost i mentalno blagostanje. Zašto? Zato što čini da se radnici osećaju samopouzdano i prijatno preuzimajući proračunate rizike, uče nove stvari i pomeraju granice kreativnosti. Istovremeno, daje se mogućnost zaposlenima da govore kada stres na poslu postane prevelik ili kada se bore sa svojim mentalnim zdravljem.

Menadžeri ljudskih resursa, posebno trebaju biti svesni svoje uloge u stvaranju psihološke sigurnosti za svoje timove. Iako je to samo jedna osoba, treba da znaju kako pozicija lidera znači da njihove reči i dela imaju veću težinu. Zapravo, nedavna studija je pokazala kako menadžeri imaju otprilike isti uticaj na mentalno zdravlje ljudi kao porodica ili partneri, i više od lekara ili terapeuta.

Povezivanje sa svojim timom i briga o njemu je od suštinskog značaja za lidere i to se neće dogoditi ako se ne osećaju sigurno. Treba se truditi svojim rečima i delima pokazati svom timu kako je radno mesto siguran prostor gde su oni autentični dobrodošli.

Budite u toku

Kako bi se osećali sigurno na poslu, ljudi se moraju osećati delom celine. To znači razumeti što se događa i zašto. Držanje ljudi u toku jača njihovu ulogu kao dela šireg tima, motiviše ih na rad na zajedničkim ciljevima. Na primer, kada strategija izlaska na tržište krene po krivu treba se pobrinuti da tim zna ne samo što se događa već i zašto, te kakva su očekivanja da će to uticati na sledeće korake i dugoročne ciljeve. Tok ne znači donošenje odluka samo odozgo prema dolje; uključuje traženje povratnih informacija i inputa tokom procesa donošenja odluka.

Priznajte svoje greške

Biti iskren i otvoren kada stvari ne idu kako je planirano pokazuje vašim zaposlenima kako se događaju pogrešni koraci – i kako je važno ono što radite kako biste krenuli napred. Ova vrsta realnosti jača odnose i posebno je važna kada tražite od svog tima uhvatiti se u koštac s ambicioznim ciljevima i nauči nove veštine.

Budite šampion svog tima

Deo omogućavanja vašim timovima biti ranjivi, preuzeti rizike i rasti je njihova podrška i podizanje morala. Zagovaranje znači osigurati da zaposleni imaju podršku koja im je potrebna od strane organizacije i menadžera kako bi postigli svoje ciljeve. To znači jasno staviti do znanja kako mogu doći kod va kako bi vi rešili problem.

Kada stvari idu dobro, treba zajedno slaviti uspehe, čak i one male! Kao vođa, takođe treba raditi na tome da javno i privatno zastupte svoj tim tako što redovno predstavljate doprinose vaših timova i vaš napredak prema zajedničkim ciljevima višem rukovodstvu i široj organizaciji i nuditi pozitivne povratne informacije i zahvale na sastancima i razgovorima. Osiguravajući da vaši timovi znaju kako ćete ih podržati i bodriti, svojim zaposlenima pokazujete kako cenite njihovo vreme i rad, poštujući ih i kao pojedince i kao deo tima.

Poslednji, ali ne i najmanje važan, deo zagovaranja vašeg tima je predviđanje svih blokatora i proaktivan rad na njihovom rešavanju. Ako se vaš komercijalni tim sprema za partnerstvo s novim klijentom, aktivno razmatrajte sve aspekte spremnosti vaše organizacije da osigura neometanu provedbu tog procesa.

Kada dobrobit ljudi stavimo na prvo mesto, zajednički rad činimo lakšim, produktivnijim i, što je možda najvažnije, psihološki sigurnijim.

Ocenite tekst
Komentari
Prikaži više 
 Prikaži manje
Ostavite komentar

Prijavite se na Vaš nalog


Zaboravili ste lozinku?

Nov korisnik